آستون مارتین با تولید اندکی از سوپر سالون های نسخه محدود، نام تجاری لاگوندای خود را احیا کرده است.
آستون مارتین لاگوندای جدید که قرار است در سال 2015 عرضه شود اخیرا در حال آزمون در عمان دیده شده است.
عناصر سبک این خودرو مشابه لاگوندا سالون با موتور V8 است که در سال 1976 عرضه شد و توسط ویلیام تاونز طراحی شده بود.
این خودروی جدید از ساختار VH این خودروساز بهره می برد که در خط تولید کنونی آن استفاده می شود.
هنوز ویژگی های فنی رسمی این خودرو منتشر نشده اند اما گفته می شود مدل تولید شده آن از موتور 5.9 لیتری V12به کار رفته در Rapide S بهره می برد.
به اشتراک بگذارید...
[ سه شنبه 4 شهريور 1393برچسب:آستون ماریتن,
] [ 13:1 ] [ محمد فرزانه فر ][

آستونمارتین و دایملر سال گذشته نیز قراردادی امضا کردند که در آن AMG مسئول ساخت یک موتور V8 برای خودروساز لوکس بریتانیایی شده بود.
یکی از سخنگویان آستونمارتین راجع به این موضوع گفته بود: این استراتژی و همکاری جدید آستونمارتین باعث خواهد شد که نسل بعدی خودروهای لوکس ما کیفیت و عملکرد بسیار بهتری ارائه دهند و در عین حال شخصیت متمایز و ویژگیهای همیشگی آستونمارتین حفظ شوند.
[ شنبه 1 شهريور 1393برچسب:آستون ماریتن,دایملر,
] [ 15:46 ] [ محمد فرزانه فر ][
طراحی کاملا ایرودینامیک:
با نگاهی به طراحی جلوی این خودرو، جلو پنجرهی همیشگی استون مارتین را میبینیم. چراغهای جلو مانند دیگر محصولات استون طراحی شده که در حاشیه آن نوار LED برای روز استفاده شده است. کاپوت به صورت عضلانی اسپرت و دینامیک طراحی شده که با تلفیق سپر اسپرت، نمای جلو را زیبا، خشن و اسپرت نشان میدهد. در نهایت نمای جلوی اتومبیل با بهره گیری از خطوط خاص استون مارتین شکل گرفته که مانند همیشه زیبا، اسپرت و ایرودینامیک است.
در نمای جاتبی از خطوط مواج و نرم استفاده شده که علاوه بر زیبایی، فرمی پویا و ایرودینامیک به خودرو بخشیده است. خطی که از چراغهای جلو شروع شده، به چراغهای عقب ختم میشود و خطی که از گلگیر جلو آغاز میشود، در وسط درب ناپدید میشود و به اسپرت نشان دادن خودرو کمک میکند و ضریب ایرودینامیک را کاهش میدهد. در پایین درب از رکابی با جنس فیبر کربن استفاده شده که با سپر جلو و عقب کاملا هماهنگ است.
در نمای عقب اولین نکتهای که به چشم میآید طراحی چراغها است که کاملا از مدل one77 به عاریت گرفته شده که با ترکیب دیفیوزر اسپویلر و دو سر اگزوزهایی که از دو طرف سپر بیرون زده نمای عقب را کاملا اسپرت و مدرن نشان میدهد.
طراحی داخلی لوکس با چاشنی اسپرت:
در داخل اتومبیل اولین نکتهای که به چشم میخورد صندلیهای اسپرت با پوشش چرم است. این صندلیها به خوبی از بدن سرنشینان محافظت میکنند و اجازهی هیچگونه حرکات اضافی درپیچها را به بدن سرنشینان نمیدهد.
طراحی داشبورد Vanquish با دیگر محصولات استون مارتین تا حدودی متفاوت است و بسیار شبیه مدل one77 است. دکمهی استارت مثل دیگر اعضای خانواده در کنسول وسط و زیر دریچهی هوا بکار رفته و در اطراف آن دکمههای دنده بکار رفته است. درپایین دکمهی استارت تنظیمات سیستم تهویه ودر بالای دریچهها مانیتور قرار دارد.
حافظهی صندلیها بر خلاف دیگر خودروها که در دربهای خودرو قرار دارد، در کنار کنسول مرکزی به کار رفته است. در نهایت طراحی داخلی Vanquish لوکس با چاشنی اسپرت است که ارگونومیک در آن به طور دقیق رعایت شده است.
موتور ARM 11:
موتورVanquish همان موتوری است که بر روی استون مارتینVantage نیز قرار داده شده است. این موتور6000cc با 12 سیلندر به صورت وی شکل قرار داده شده که قدرتی معادل 573 اسب بخار و گشتاور 620 نیوتنمتر تولید میکند و Vanquish را قادر می سازد در عرض 4.1 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر در ساعت برسد و به راننده اجازه میدهد به حداکثر سرعت 295 کیلومتر در ساعت دست پیدا کند.
شاسی Vanquish از جنس آلومینیم و 25 درصد ازقطعات با مدل DBS مشترک است. این شاسی به گونهای طراحی شده که از مقاومت بالایی برخوردار است و به مدد استفاده از آلومینیم باعث کاهش وزن اتومبیل شده است.
این خودرو به علت تقسیم وزن مناسب 50:50 و طراحی خوب شاسی از هندلینگ و چسبندگی مناسبی برخوردار است.
از رقبای این خودرو میشود به پورشه 911 Carrera S اشاره کرد که از موتور 3.8 لیتری به قدرت 400 اسب بخار و شتاب صفر تا صد 4.1 ثانیه برخودار است.
[ چهار شنبه 17 مهر 1392برچسب:استون مارتین,
] [ 16:59 ] [ محمد فرزانه فر ][
استون مارتین V12 Vantage S 2014
این مدل از آستون مارتین در هفته های آینده در نمایشگاه های سراسر جهان مانند نمایشگاه فرانکفورد که در هفته های آتی برگزار خواهد شد دیده خواهد شد و مورد بازدید بازیدکنندگان قرار خواهد گرفت.
مروری بر V12 Vantage S
V12 Vantage S 2014 از سایر مدل های این خودرو فراتر است و میتواند در زمان 7/3 ثانیه صفر تا صد کیلومتر را طی کند.همچنین این خودرو قادر است تا 329 کیلومتر بر ساعت حرکت کرده و سرعت بگیرد.
موتور قدرت مند این Vantage S میتواند در 5750 دور در دقیقه 620 نیوتن بر متر گشتاور داشته باشد.
این خودرو میتواند جزو خودروهای خانوادگی قرار گیر زیرا فضای کافی داخل کابین این سری از Vantage این امکان را فراهم می سازد.
مقایسه V12 Vantage S با سری قبلی خود
تفاوت های چشمگیری میان V12 Vantage S از نظر قدرت و موتور میان سری قبلی خود یعنی V12 Vantage دارد.از جمله این تفاوت ها میتوان به افزایش 15 مایلی(25 کیلومتر بر ساعت)به سرعت این خورو و افزایش 14 درصدی شتاب آن اشاره کرد یعنی سری قبلی این خودرو 100-0 کیلومتر را در 2/4 ثانیه طی میکرد ولی این شتاب در سری جدید یعنی V12 Vantage S بهبود یافته و به 7/3 ثانیه ارتقا یافته است اما از لحاظ ظاهری تفاوت خاصی میان Vantage S با سری قبلی خود وجود ندارد.
نویسنده:محمد فرزانه فر
[ چهار شنبه 20 شهريور 1392برچسب:آستون مارتین,Vantage,Vantage S,
] [ 1:41 ] [ محمد فرزانه فر ][


استون مارتین مدل Vanquish Volante خود را معرفی کرده است. خودرویی که قرار است جا پای DBS Volante بگذارد و از این پس این خودرو به عنوان مدل کروک استون مارتین عرضه خواهد شد.
استون مارتین Vanquish Volante به یک پیشرانه غولپیکر 12 سیلندر 6 لیتری مجهز شده که میتواند 565 اسببخار را تولید کند و نیروی آن به کمک یک گیربکس 6 سرعته خودکار به چرخهای عقب منتقل میشود. این پیشرانه میتواند محصول جدید استون مارتین را از حالت سکون در عرض 4.1 ثانیه به مرز 100 کیلومتر در ساعت برسد.
بدنه این خودرو کاملا از فیبرکربن دست شده که باید گفت اولین خودروی استون مارتین است که دارای چنین بدنهای است. همچنین از دیگر تفاوتهای Vanquish Volante با DBS فضای صندوق عقب میباشد که 50 درصد بیشتر شده و 279 لیتر در آن فضای باز موجود است.
استون مارتین Vanquish Volante قرار است از اواخر سال جاری میلادی وارد بازار شود و قیمت آن در مدلهای استاندارد از حدود 200 هزار پوند شروع میشود.
امروز با رونمایی از ونکویش ولانته جدید، جفت ابر خودروی جدید ونکویش آستون مارتین معرفی شد.
این کانورتیبل جدید اولین خودروی ولانته آستون مارتین است که روکش آن کاملا از فیبر کربنی ساخته شده. به علاوه این خودرو مستحکم ترین ولانته تا کنون است.
ونکویش ولانته یک سقف پارچه ای سبک سه لایه دارد و آستون به جمع شدن آن در 14 ثانیه افتخار می کند.
آستون اعلام کرده است فضای صندوق عقب این خودرو برخلاف داشتن سقف تا شو، 50 درصد بیشتر از قبل است و 279 لیتر جا دارد.
در ضمن طراحی در صندوق عقب و بادشکن ولانته جدید بی نظیر است، اما داخل آن به استثنای تجهیزات مخصوص کانورتیبل، بسیار شبیه کوپه این مدل است.
ولانته فقط 9 کیلوگرم سنگین تر از ونکویش کوپه است و همان موتورv12 با قدرت 564 اسب بخار و گشتاور 620 نیوتون متر را دارد که قدرت را به چرخ های عقب منتقل می کند. بنابراین شتاب صفر تا صد این خودرو 4.1 ثانیه باقی می ماند.
تیم فنی مهندسی بوش با همکاری آستون مارتین، مدل DB9 را تبدیل به خودروی پلاگین هیبریدی کردند.به هر حال آستون مارتین هم باید خودروی سبز طراحی میکرد،اما حالا که تولید کرده است بسیار پیشرفته عمل کرده است.
اما چرا پیشرفته؟آستون مارتین این خودرو را طراحی کرد تا نشان دهد خودروهای هیبریدی هم میتوانند عملکرد بهتری از خود نشان دهند.این خودروی هیبریدی دارای یک موتور 6 لیتری V12 به همراه دو موتور الکتریکی برای چرخهای جلو میباشد که موتورهای الکتریکی نیروی خود را از یک باتری لیتیوم یون 180 کیلووات واقع در عقب خودرو بدست میآورند.افزودن دو موتور الکتریکی و باتری باعث شده است DB9 حدود 300 کیلوگرم اضافه وزن پیدا کند.دو موتور الکتریکی سبب تولید 210 اسب بخار میشود،موتور بنزینی هم 530 اسب بخار نیرو تولید میکند پس در مجموع توان این خودرو حدود 740 اسب بخار میباشد.
شتاب استاندارد این خودرو 4.6 ثانیه است اما انتظار میرود با افزودن 210 اسب بخار قدرت شتاب آن به حدود 3.7 ثانیه کاهش یابد.تنها در حالت الکتریکی این خودرو میتواند حدود 26 کیلومتر مسیر را طی کند.
علاوه بر این که عملکرد خودرو نسبت به نسخه استانداردش بالاتر رفته است فرمان پذیری این خودرو هم بهبود چشمگیری پیدا کرده است.همچنین این خودرو به دلیل وجود سیستم هیبریدی دارای سیستم اطلاع رسانی جدید و سیستم کنترل تعادل اسپرت در چهار حالت مختلف میباشد.
قدرت، زیبایی، روح. چند خودرو را می شناسید که در هنگام روشن شدن این سه واژه را مقابل چشمان شما پدیدار کند؟ من یک خودرو را می شناسم. آستون مارتین ویراژ
خودرویی با بدنه ای از جنس آلومینیوم سبک وزن و پلت فرمی از جنس کامپوزیت و البته دانستن این مطلب خالی از لطف نمی باشد که این پلت فرم اولین بار در سال 2004 در آستون DB9 استفاده شده بود.جلو پنجره ای ساخته شده از پنج پره که یاد آور مدل ONE-77 می باشد. دیفیوزر عقب هم رنگ با بدنه و مثل تمام مدل های اخیر آستون از ال ای دی برای چراغ های روز و راهنماها نیز استفاده شده است. ویراژ در دو مدل کوپه و والانته (روباز) که در زبان ایتالیایی به معنی پرواز کردن است عرضه می شود.
موتور این ماشین از به هم متصل شدن دو موتور سه لیتری فورد که با دست نیز این پروسه به انجام می رسد ساخته شده است. از مشخصات فنی این موتور می توان به تولید 490 اسب بخار و 420 پوند فیت گشتاور اشاره کرد که قادر است در 4.6 ثانیه مدل کوپه را از 0 به 100 کیلومتر برساند قابل ذکر است که همین موتور در مدل DBS 510 و در 2 مدل RAPIDE و DB9 470 اسب بخار تولید میکند. ویراژ از گیربکسی 6 سرعته که قابلیت تعویض اتوماتیک و یا تعویض دستی از روی فرمان را دارد سود.
می برد.
وظیفه متوقف کردن وزن 1784 کیلوگرمی این خودرو را دیسک های سرامیکی که به صورت استاندارد نیز بر روی این خودرو نصب شده اند عهده دار می باشد می توان گفت تنها راه برای توقف سریعتر ویراژ برخورد با تنه درخت است.
ویراژ از سیستم تعلیق مستقل دوگانه و دمپر های اداپتیو که به صورت مستقل در هر چهار گوشه عمل می کند برخوردار میباشد ADS که مخفف سیستم تعلیق فوق می باشد دارای سنسور هایی است که سطح جاده را در هر لحظه مورد ارزیابی قرار میدهد و سپس با مقایسه اطلاعات فوق با سرعت سنج، فرمان، پدال گاز و ترمز بهترین حالت رانندگی را در هر گوشه به صورت کاملاً مستقل تنظیم می کند و البته آستون بر این نکته تاکید می کند که این سیستم طوری تنظیم و برنامه ریزی شده که با ماهیت ویراژ که همانا یک اسپرت جی تی بودن است کاملاً هماهنگ می باشد.
آستون مارتین بالاخره مدل اصلاح شده و قویتر vantage s را با موتور V12 6 لیتری رونمایی کرد.
این موتور V12 جایگزین خوبی برای V8 است چرا که هم اکنون ونتیج اس جدید، سریعترین مدل آستون در بریتانیا هم به حساب میآید.(البته به جز مدل 7one-7)از نیروگاه عظیم این خودرو 565 اسب بخار قدرت به وجود میآید و برای حداکثر سرعت 330 کیلومتر در ساعت به نظر کافی میآید،شتاب این خودرو هم هنوز به طور رسمی اعلام نشده است اما انتظار میرود کمتر از 4 ثانیه باشد.همچنین این خودرو میتواند 620 نیوتن متر گشتاور را در دور موتور 5750 تولید کند.البته هیچ شکی نیست که این مدل صدایی بهتر از one-77 نداشته باشد زیرا سیستم اگزوز هر دو یکسان است.
فناوریهای زیادی در این خودرو بکار رفته است از جمله جعبه دنده هفت سرعته اسپرت III AMT که هم عملکرد بهتری دارد هم 25 کیلوگرم سبکتر است.راننده میتواند سبک رانندگی خود را از بین سه حالت Normal، Sportو Trackانتخاب کند و از رانندگی نهایت لذت را ببرد.
اگر بخواهیم در مورد ظاهر این خودرو صحبت کنیم،ونتیج اس جدید بی نهایت زیبا تر و سبکتر شده است،از فیبر کربن بدنه و رنگ سیاه سقف گرفته تا رینگهای جدید و جلو پنجره مشبک فیبر کربنی.داخل کابین هم تغییرات بسیار جزعی داشته است و همان صندلیهای اسپرت و دوخت چرم به چشم میخورد که مشتریان به دلخواه میتوانند نوع دوخت و چرم و طرح کلی کابین را انتخاب کنند.
مدیر عامل شرکت آستون مارتین Ulrich bez گفت،این همان ونتیج قدیمی است اما قویتر و خوش تیپتر شده است.گول ظاهر زیبای آن را نخورید،ونتیج جدید بسیار بی رحم و خشن تر از قبل است.شما میتوانید در این خودرو سه عنصر را پیدا کنید:قدرت،زیبایی و روح!
آستون مارتین میخواهد این خودرو را آخر سال با قیمت تقریبی 136 هزار پوند عرضه کند.
آستون مارتین نسخه جدیدی از مدل V8 ونتیج S را با نام SP10 برای عرضه در بازارهای اروپایی آماده کرده؛ به جز انگلستان قیمت پایه ای SP10 درهمه بازارها از 96,635 یورو یا حدود 129,000 دلار آغاز می شود . . .
در زیر کاپوت SP10 همان موتور V8 ونتیج S باقدرت 430 اسب بخار و گشتاور 490 نیوتن متر قرار گرفته اما این بار به جای همراه شدن با گیربکس هفت سرعته Sportshift II اتومات، آستون مارتین برای نخستین بار گیربکس شش سرعته دستی را بصورت استاندارد و هفت سرعته را به عنوان آپشن برای آن درنظر گرفته است. باچنین مشخصاتی و صرف نظر از نوع گیربکس، SP10 می تواند در 4.5 ثانیه به سرعت 100 و در ادامه به حداکثر سرعت 305 کیلومتر برساعت دست یابد.
در دو مدل کوپه و رودستر (یا بقول آستون مارتین Volante) عرضه می شود که مدل کوپه رنگ متالیکی Ceramic Grey و مدل رودستر رنگ Titan Grey خواهد داشت. ازجمله مشخصات یکسان هردو مدل نیز می توان به مواردی مانند رینگ های 19 اینچی با کالیبرهای مشکی رنگ ترمز، استفاده از فیبرکربن در اسپلیتر جلو و دیفیوزر، دودی شدن چراغ ها، چرم های مشکی رنگ برای کابین، تلفن بلوتوث، سیستم راهیابی، کروز کنترل و سیستم پخش 750 واتی و … اشاره کرد. همچنین پخش 1000 واتی Bang & Olufsen، صندلی های کربنی و دوربین عقب (فقط برای مدل کوپه) نیز بصورت سفارشی قابل انتخاب است.
ناگفته نماند که SP10 نام کلاسی است از سری مسابقات VLN که هرفصل در پیست نوربرگ رینگ آلمان برگزار شده و تنها خودروهای کلاس GT4 نیز اجازه حضور در آنرا خواهند داشت.